Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός, Μέλος Εκτελ. Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. και ταμίας Δ.Σ. ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ)

Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017

Νίκος Παπαχρήστος: Κύριε Υπουργέ, ξεκαθαρίστε τη θέση σας.

  

   Πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, στις 12:30, στο ΥΠΠΕΘ (Ανδρέα Παπανδρέου 37, αίθουσα Jacqueline de Romilly) με την παρουσία του Υπουργού, Κ. Γαβρόγλου, ημερίδα με θέμα την πρόταση του Υπουργείου για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου. 
    Στην ημερίδα τοποθετήθηκε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε., Νίκος Παπαχρήστος.  Ακολουθεί η πλήρης τοποθέτησή του.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ»

            Κύριε Υπουργέ,
            Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές
Είναι καινοφανής η πρακτική να παρουσιάζεται η θέση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου με την πραγματοποίηση μιας ημερίδας και ενώ δεν έχει γίνει κανένας ουσιαστικός διάλογος μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών. Φαντάζομαι ότι η ομάδα εργασίας που εκπόνησε την πρόταση που παρουσιάστηκε προηγουμένως θα χρειάστηκε κάποιους μήνες προκειμένου να καταλήξει στο τελικό πόρισμα. Είναι λοιπόν αδιανόητο να ζητείται από την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί σε ένα σχέδιο που δε γνώριζε μέχρι προχθές. Είναι προφανές ότι το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δεν μπόρεσε να μελετήσει σε βάθος το προτεινόμενο σχέδιο και θα τοποθετηθεί εγγράφως το επόμενο διάστημα.


            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα ήθελε με την παρούσα παρέμβαση να επισημάνει τα ακόλουθα:

Α) Δεν είναι δυνατόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει αυτή και μόνο αυτή την ατζέντα του διαλόγου σε ζητήματα που θεωρεί άμεσης προτεραιότητας και να κωφεύει σε όλα τα άλλα ζητήματα. Χαρακτηριστικά αναφέρω το ζήτημα της επανεξέτασης των υπηρεσιακών μεταβολών, διαδικασία που διακόπηκε με την ανάληψη των καθηκόντων σας και χωρίς ευθύνη της ΟΛΜΕ. Η Ομοσπονδία σε προηγούμενο έγγραφο της στις 5 Οκτωβρίου ζήτησε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία για την πραγματοποίηση τρίτης φάσης αποσπάσεων των μονίμων εκπαιδευτικών, που επί σειρά ετών παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, που με πλάγιες μεθόδους επιχειρείται να επιβληθεί στο χώρο της εκπαίδευσης και για την κάλυψη των λειτουργικών κενών με προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους απασχόλησης και όχι μειωμένου ωραρίου. Το διάστημα των είκοσι ημερών που ακολούθησε ουδεμία απάντηση λάβαμε σε ζητήματα που θεωρούνται φλέγοντα για τον κλάδο. Αντ΄ αυτού συνεχίζεται από την πολιτική ηγεσία η παρακώλυση του συνδικαλιστικού έργου των αποσπασμένων- εκλεγμένων εκπροσώπων των Δ.Σ των ΕΛΜΕ.

Β) Η σημερινή ημερίδα επ' ουδενί λόγω δε μπορεί να θεωρηθεί διάλογος της πολιτικής ηγεσίας με τα συνδικάτα της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα σήμερα έχουμε παράλληλους μονολόγους.  Θεωρούμε δεδομένο ότι για τα σοβαρά αυτά ζητήματα θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με διμερείς συναντήσεις. Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται, η πολιτική ηγεσία να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να διευκρινίσει, αν το σχέδιο αυτό είναι τελικό ή επιδέχεται αλλαγών. Γιατί διάλογος μπορεί να γίνει μόνο όταν η κυβερνητική πλευρά είναι διατεθειμένη να κάνει πίσω από την αρχική της πρόταση.

Γ)  Από μία πρώτη ανάγνωση της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας προκύπτουν  σημαντικά ερωτήματα και απαιτείται από την πλευρά του Υπουργείου να δοθεί άμεση εξήγηση:
  • ·         Τι εννοεί με τον όρο «Παιδαγωγική Αυτονομία των σχολικών μονάδων και μεταφορά αρμοδιοτήτων ως προς τη λήψη αποφάσεων σε Περιφερειακό επίπεδο»; Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαφοροποίηση των γνωστικών αντικειμένων και της διδακτέας ύλης από περιφέρεια σε περιφέρεια και ανάλογα με τις τοπικές ιδιαιτερότητες; 
  • ·         Με δεδομένο ότι οι ομάδες σχολείων επιχειρήθηκε να εφαρμοστούν στη δημόσια εκπαίδευση επί Υπουργίας Διαμαντοπούλου και με βασικό στόχο την πιο ευέλικτη μετακίνηση του διδακτικού προσωπικού εντός της ομάδας σχολείων, για ποιο λόγο υπάρχει η εκ νέου εισήγηση για τη θέσπιση των ομάδων σχολείων για δραστηριότητες που εκ πρώτης όψεως δεν απαιτούν την ύπαρξη αυτής της δομής;
  • ·         Για ποιο λόγο τα περιφερειακά κέντρα εκπαιδευτικού σχεδιασμού «ΠΕΚΕΣ» θεσμοθετούνται σε επίπεδο περιφέρειας και όχι σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;
  • ·         Για ποιο λόγο τα ΚΕΣΥ και τα ΚΕΑ, παρά το γεγονός ότι λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ελέγχονται σε περιφερειακό επίπεδο;
  • ·         Με το προτεινόμενο σχέδιο δομείται η εκπαιδευτική ιεραρχία σε περιφερειακό επίπεδο και με δεδομένη την ύπαρξη της διοικητικής ιεραρχίας στο αυτό επίπεδο τίθεται ευθέως το ερώτημα, εάν μεθοδεύεται η παράδοση της εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

    Δ)
    Στο ζήτημα των Οργάνων Διοίκησης (Σύλλογος Διδασκόντων, Διευθυντής Σχολικής Μονάδας και εξής) καθώς και στο ζήτημα της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, η Ομοσπονδία επιφυλάσσεται να απαντήσει εγγράφως και σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, όπως αυτές έχουν ληφθεί από τα Συνέδρια της Ομοσπονδίας.


Ε) Για το θέμα της κατάργησης στην ουσία των Σχολικών Συμβούλων και την αντικατάσταση τους από τους Περιφερειακούς Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, η Ομοσπονδία θα πάρει θέση δεδομένου ότι είναι μία πρόταση που γνωστοποιήθηκε μόλις προ δύο ημερών.

Στ) Το ζητούμενο βέβαια είναι να απαντήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ποια είναι η στόχευση των προτεινόμενων ρυθμίσεων και ποιες είναι οι αδυναμίες του υφιστάμενου συστήματος, που την αναγκάζει να επέμβει και να διατυπώνει την επιθυμία της να νομοθετήσει διαφορετικά. 
   Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους δεν πρόκειται να αποδεχτούν τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, εάν κρίνουν ότι στόχος τους είναι ο ασφυκτικότερος έλεγχος της δημόσιας εκπαίδευσης και η περιοριστική πολιτική. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί πάντοτε είναι ανοιχτοί σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει τη δημόσια εκπαίδευση. Οφείλει λοιπόν, η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε άμεσο διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και να ξεκαθαρίσει πλήρως τη θέση της.

    Νίκος Παπαχρήστος,
Πρόεδρος Δ.Σ της Ο.Λ.Μ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.