Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Νικηφ. Κωνσταντίνου: Μαθητές και καθηγητές ενός «κατώτερου» Θεού! - Περιοδεία στα απομακρυσμένα και απομονωμένα σχολεία της Δυτικής Ευρυτανίας

 
   Στα πλαίσια της περιοδείας κλιμακίου της ΟΛΜΕ στα σχολεία της Ευρυτανίας προτίμησα να επισκεφτώ την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 τα σχολεία της Δυτικής Φραγκίστας και του Κερασοχωρίου. Σχολεία που επισκέφτηκε για 1η φορά μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
   Τα προηγούμενα χρόνια τα σχολεία αυτά στελεχώνονταν από μόνιμους εκπαιδευτικούς, αλλά η μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας, οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί από το 2010 και η συνεχής υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης οδήγησαν στην υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων και ιδίως όλων αυτών των απομακρυσμένων και απομονωμένων χωριών της χώρας.
Συγκεκριμένα:


Το Γυμνάσιο Γρανίτσας έχει 1 μόνιμο εκπαιδευτικό,
Το Γυμνάσιο Ραπτοπούλου έχει 1, ½ μόνιμο εκπαιδευτικό,
Το Γυμνάσιο Δ. Φραγκίστας έχει 2 μόνιμους εκπαιδευτικούς,
Το ΕΠΑΛ Δ. Φραγκίστας έχει 3 μόνιμους,
Σε καλύτερη μοίρα είναι το Γυμνάσιο Κερασοχωρίου με 6 μόνιμους εκπαιδευτικούς,
Ενώ το Γυμνάσιο Παλαιοκατούνας έκλεισε μόλις πέρυσι.
Τα σχολεία αυτά υπολειτουργούσαν 2 μήνες τώρα χωρίς εκπαιδευτικούς καθώς τέλος Οκτωβρίου καλύφθηκαν κάποια κενά με αναπληρωτές ενώ ακόμα και σήμερα τους λείπουν ειδικότητες όπως του Γυμναστή, του καθηγητή Πληροφορικής, , Τεχνολογίας, Οικιακής Οικονομίας, Καλλιτεχνικών, Μουσικής κ.α.
   Στελεχώνονται λοιπόν όλα αυτά τα δυσπρόσιτα σχολεία αποκλειστικά πλέον από Αναπληρωτές που έχουν υπηρετήσει τα τελευταία 15 με 20 χρόνια, από τη συζήτηση που έκανα μαζί τους, σε όλη τη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα. Γυρίζουν τις εσχατιές της χώρας με τη μοναδική προοπτική να διοριστούν κάποια στιγμή μόνιμοι καθώς το δημόσιο σχολείο τους χρειάζεται αφού τους προσλαμβάνει άλλωστε συνέχεια όλα αυτά τα χρόνια!
   Οι «Ακρίτες» αυτοί εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα στέγασης λόγω του υψηλού κόστους θέρμανσης (σχεδόν 10 μήνες το χρόνο) και σίτισης καθώς στα περισσότερα από αυτά τα χωριά δεν υπάρχει καν εστιατόριο!
  Το μαθητικό δυναμικό αυτών των σχολείων συνεχώς μειώνεται λόγω οικονομικών, κοινωνικών (ερήμωση, ανεργία, ελλιπή υγειονομική περίθαλψη, κ.α.) και παιδαγωγικών αιτιών (έλλειψη εκπαιδευτικών εμπειριών, ευκαιριών  και παραστάσεων).
-          Το Γυμνάσιο Δ. Φραγκίστας έχει 14 μαθητές ( 2 στην Α΄, 7 στην Β΄ και 5 στην Γ΄ Γυμνασίου),
-          Το ΕΠΑΛ Δ. Φραγκίστας έχει 11 μαθητές (3 στην Α΄, 1 στην Β΄ και 3 στην Γ΄ Λυκείου)
-          Και το Γυμνάσιο Κερασοχωρίου με Λυκειακές τάξεις έχει 11 μαθητές στο Γυμνάσιο και 13 στο Λύκειο,
-          Ενώ όπως ανέφερα και παραπάνω πέρυσι έκλεισε το Γυμνάσιο Παλαιοκατούνας.
   Για τους μαθητές μας αυτών των σχολείων η μάθηση είναι ένας Γολγοθάς που ξεκινά πολύ πρωί (περίπου 5.30 με 6.00 π.μ.) από δυσπρόσιτα χωριά και κακοτράχαλους δρόμους αποστάσεων 1 και 1,1/2 ώρας μακριά από το σχολείο μετακινούμενοι με ΤΑΞΙ, Λεωφορεία ή και ιδιωτικά αυτοκίνητα. Παλιότερα γινόταν ακόμα και με αγροτικά αυτοκίνητα!  
   Οι μαθητές μας επιστρέφουν κατάκοποι το απόγευμα στο σπίτι τους και θα πρέπει αμέσως χωρίς στιγμή ξεκούρασης να ξεκινήσουν την προετοιμασία των μαθημάτων για την επόμενη μέρα!
   Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος του προβλήματος αρκεί να αναφέρουμε ότι το Γυμνάσιο Ραπτοπούλου ονομάζεται «3εθνές» καθώς μεταφέρονται σε αυτό μαθητές από 3 νομούς: Ευρυτανίας, Αιτωλοακαρνανίας και Καρδίτσας!
Όταν λοιπόν ο Πρωθυπουργός της χώρας στις 9 Μαΐου 2017 επισκεπτόμενος το Υπουργείο Παιδείας δήλωνε: «Πιστεύουμε στο δικαίωμα πρόσβασης όλων των Ελλήνων, ανεξαιρέτως οικονομικής κατάστασης, σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία», για ποια πρόσβαση σε σύγχρονη και ποιοτική δημόσια παιδεία μιλούσε όταν όλα αυτά τα δυσπρόσιτα σχολεία ηπειρωτικά ή νησιωτικά:
- υποστελεχώνονται ή δεν στελεχώνονται καθόλου μέχρι το τέλος του σχολικού έτους!
-  και έχουν μαθητές με καθόλου ίσες και ίδιες ευκαιρίες στη μάθηση. 
    Δεν έχουμε λοιπόν παρά να συγχαρούμε ιδιαίτερα, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται οι μεν πρώτοι για μάθηση οι δε δεύτεροι για την προβολή και ανάπτυξη των σχολείων αυτών, με την καθημερινή δουλειά και προσφορά τους εκεί.
Νικηφόρος Α. Κωνσταντίνου
Μέλος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.